Adathalászat

Az egyik legrégebbi és legjellemzőbb támadási módszer az adathalászat (data phishing). Ebben az esetben különböző kommunikációs csatornákon keresztül rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékleteket küld a címzettnek a támadó, próbálják kicsalni akár bankkártya, akár személyazonosító igazolványunk adatait.

 

Amire érdemes figyelned:

 

  • ezeket az üzenetek, oldalakat nehéz megkülönböztetni a hivatalos oldalaktól, mivel gyakran használnak céges logókat és a vállalatról összegyűjtött grafikus elemeket. Az adathalász üzenetekben található rosszindulatú hivatkozásokat általában úgy tervezik meg, mintha a hamisított szervezet weboldal címére irányítanák a felhasználót, így legyünk nagyon figyelmesek.
  • az üzenetek nyelvezet furcsa, rossz magyarsággal íródott, nehezen érthető.
  • a nagyon gyors fizetésre/eladásra akarnak rávenni és nem hajlandóak személyes találkozóra.
  • amennyiben olyan felületre szeretnének irányítani, ahol bankkártyád adatait, biztonsági kódját, esetleg egyenleged kell megadnod, semmiképp ne tedd azt meg.
  • csak ismert bank biztonságos oldalát használd fizetésre és amennyiben lehetséges, minden vásárlásnál kiegészítve a kétlépcsős azonosítással (biztonsági kód megerősítés).
  • Háztól-Házig szolgáltatásunk igénybe vételekor, a megrendelésekhez kapcsolódó rendszerüzeneteket a regisztrált email címedre küldjük meg, illetve ebben az esetben a vásárló közvetlenül a futárnál fizet a termékért.

 

A Jófogás semmilyen az oldalunkon keresztüli szállítási módnál nem kéri el előre a bankkártya adatokat, így amennyiben erre hivatkozva kéri el adataid a másik fél, ne add azokat meg, szakítsd meg vele a kommunikációt és kérjük jelezd az esetet az ugyfelszolgalat@jofogas.hu oldalon. A szállítás pontos folyamatáról itt olvashatsz. Javasoljuk még, hogy bármilyen visszaélést tapasztalsz, tegyél feljelentést a rendőrségen.

 

 

headset_mic Chat az ügyfélszolgálattal
close