Így zajlik a szállítási folyamat Eladóként – A Vevő megrendelésétől a sikeres eladásig
Amikor megrendeli valaki a terméked, fontos, hogy tudd, milyen lépések következnek és mikor mi a teendőd eladóként. A következő útmutatóban végigvezetünk azon, hogyan zajlik a rendelés feldolgozása, jóváhagyása, a csomag feladása, egészen a kézbesítésig és a vásárlás lezárultáig.
Rendelés érkezik – te jössz!
Miután a vevő sikeresen leadja a rendelést, automatikusan kapsz róla e-mail értesítést. Ez egyben a folyamat kezdete is – most rajtad a sor, hogy reagálj!
Először is győződj meg róla, hogy a terméked elküldése semmilyen akadályba nem ütközik, majd fogadd el a rendelést egyetlen kattintással a Rendeléseim menüpont alatt. Ha azonban mégsem aktuális már eladási szándékod – a termék már nincs a birtokodban, időközben meggondoltad magad vagy észrevettél egy hibát rajta és nem szeretnél csalódást okozni a Vevőnek –, lehetőséged van azonnal visszautasítani azt. Mindkét esetben gondoskodunk róla, hogy a vevő időben megkapja a tájékoztatást a döntésedről és te is visszajelzést kapj a megerősítésről.
Amennyiben 24 órán belül nem reagálsz, emlékeztetőt küldünk, hogy egy függőben lévő rendelésed vár rád. A gyors visszajelzés nemcsak a zavartalan működést segíti, hanem a vevő bizalmát is erősíti.
Fizetési módok – mire számíthatsz eladóként
Az egyik és legfontosabb újítás, hogy a szállítási díjat mostantól kezdve mindig a vevő fizeti:
– Előrefizetés bankkártyával: Ebben az esetben a vételár először a Jófogás rendszerében kerül zárolásra és csak akkor jut el hozzád, ha a vevő visszaigazolja az átvételt vagy nem jelez problémát a meghatározott időn belül. Ez nagyobb biztonságot nyújt mindkét fél számára.
Csomagküldés – a következő lépés
Elfogadtad a megrendelést, már csak a csomag feladása van hátra.
Bár a feladásra 5 nap áll rendelkezésedre, javasoljuk, hogy ne hagyd az utolsó pillanatra. Ha két nap elteltével még nem adtad fel a csomagot, értesítést küldünk, hogy ne feledkezz meg róla. Ezt követően minden nap emlékeztetünk, amíg el nem küldöd a csomagot vagy le nem jár a határidő.
A csomag feladásával automatikusan tájékoztatjuk a vevőt, így ő is látja, hogy már úton van a termék.
Kiszállítás és kézbesítés – amikor a termék elindul
A csomag útnak indítását követően a szállítási folyamat kerül előtérbe. A legideálisabb forgatókönyv természetesen az, ha a termék gond nélkül megérkezik a vevőhöz. Ebben az esetben te is és a vásárló is értesítést kaptok a sikeres kézbesítésről.
Előfordulhat azonban, hogy valamilyen okból a kiszállítás nem jár sikerrel, szállítás közben probléma adódik. Ilyen esetben automatikusan értesítünk, és ha szükséges, kérjük, hogy egyeztess a futárszolgálattal a következő lépések tisztázásáért. Amennyiben a csomagot nem veszik át, a futárszolgálat erről közvetlenül tájékoztatja az eladót, aki megkapja az útmutatást a teendőkről, és a termék visszakerül hozzá – így anyagi kár nem éri. A cél ilyenkor is az, hogy a helyzet minél előbb rendeződjön, és egyik fél se járjon rosszul.
Panaszindítás lehetősége – ha a vevő problémát jelez
Előfordulhat, hogy a vevő panaszt jelez, például ha a termék sérült, hiányos vagy nem egyezik meg a hirdetésben szereplő leírással. Ilyenkor elsőként arra kérjük a feleket, hogy próbálják meg egymás között rendezni a helyzetet – erre a rendeléshez kapcsolódó, külön erre a célra létrehozott chatfelületen van lehetőségük. A megegyezésre összesen két nap áll rendelkezésre.
A beszélgetés során a vevő és az eladó összesen négyféle megoldási lehetőség közül választhat. A vevő dönthet úgy, hogy visszavonja a panaszát, az eladó vállalhatja a termék visszaküldésének költségét, de akár úgy is határozhat, hogy nem kéri vissza a terméket, és az a vevőnél maradhat. Amennyiben egyik fél sem tudja elfogadni a másik javaslatát, lehetőség van arra is, hogy az ügyet az ügyfélszolgálat vizsgálja meg, és hivatalos, végleges döntést hozzon.
Fontos tudnod, hogy az említett két napos időszak alatt a vevőnek lehetősége van manuálisan is továbbítani a panaszt ügyfélszolgálatunknak.
Ha a tranzakció online fizetéssel történt, a Jófogás visszatartja a vételárat, amíg a panasz kivizsgálása folyamatban van. Ez azt jelenti, hogy az összeg csak akkor kerül hozzád, ha a vizsgálat lezárul és nem áll fenn jogos panasz. A kivizsgálás során be fogjuk kérni a vevőtől az összes vonatkozó dokumentumot, és ha szükséges, veled is egyeztetünk.
A rendelés lezárása – amikor minden a helyére kerül
Ha a kézbesítés sikeres és a vevő a kézhezvételt követően nem jelez semmilyen problémát sem a termék állapotával, sem a csomagolással kapcsolatban, akkor az adásvétel 48 óra elteltével automatikusan lezárul. A folyamat akár hamarabb is befejeződhet, ha a vevő a „Minden rendben” gomb megnyomásával jelzi, hogy a vásárlással teljes mértékben elégedett volt.
Erről e-mailben is értesítést küldünk, de természetesen nemcsak a levelezésedben követheted nyomon a folyamatot: a Hirdetéseim menüpontban is mindig pontosan láthatod, hol tart éppen az adott rendelés.
Ha eddig eljutottatok, gyakorlatilag le is zárult az eladás – a termék új gazdára talált és az ügylet sikeresen befejeződött.
Hasznos útravaló
Ahhoz, hogy minden zökkenőmentesen menjen, érdemes rendszeresen figyelni az e-mailjeidet – minden fontos lépésről időben értesítünk. Így nem maradsz le semmiről és az eladásaidat biztonságban, átlátható módon kezelheted.
Szerzői jogi védelem alatt álló oldal. A honlapon elhelyezett szöveges és képi anyagok, arculati és tartalmi elemek (pl. betűtípusok, gombok, linkek, ikonok, szöveg, kép, grafika, logo stb.) felhasználása, másolása, terjesztése, továbbítása - akár részben, vagy egészben - kizárólag a Jófogás előzetes, írásos beleegyezésével lehetséges.