Alku a Jófogáson – így működik az ajánlattétel

A Jófogás új funkciójának köszönhetően mostantól lehetőséged van ajánlatot tenni a kiválasztott termék árára, így akár kedvezőbb feltételekkel is vásárolhatsz. Az ajánlattételi folyamat egyszerű, átlátható és mind a vevők, mind az eladók számára követhető. Lássuk, hogyan működik! 

 

Vevőként mire számíthatsz? 

 

Ha ajánlatot teszel egy termékre, annak alakulását a Rendeléseim menüpont alatt tudod nyomon követni. A hirdetéskártyán külön sorban jelenik meg az ajánlatod összege. 

 

Amennyiben az eladó elfogadja az ajánlatod, a termék státusza „Vevői véglegesítésre vár” lesz. Ettől kezdve 24 órád van a rendelés véglegesítésére, amit a Megrendelem gomb megnyomásával tudsz megtenni. A termékkártyán ilyenkor az eredeti ár áthúzva, mellette pedig a kialkudott ár kiemelve jelenik meg. A szállítási folyamat ezt követően indul el. 

 

Ha az eladó elutasítja az ajánlatod, a státusz „Ajánlat – Elutasítva” lesz. Ekkor új ajánlat leadására az adott hirdetés oldalán keresztül lesz ismét lehetőséged. 

 

Ha elmulasztod a rendelés elfogadását 24 órán belül, a státusz „Ajánlat – Elmaradt megrendelés” lesz. Ebben az esetben az ajánlat érvénytelenné válik, és többé nem tehetsz új ajánlatot az adott termékre, azt ezután csak teljes áron vásárolhatod meg. 

 

Eladóként hogyan kezelheted az ajánlatokat? 

 

Az ajánlatokat szintén a Rendeléseim oldalon találod. Minden hirdetéshez érkezett ajánlat külön kártyán, összegyűjtve jelenik meg. Egy vevő egy hirdetéshez egyszerre csak egy aktív ajánlatot adhat. 

A kártyán láthatod: 

 

– az ajánlat összegét,
 

– beérkezésének időpontját,
 

– a felhasználó nevét és típusát (magánszemély, üzleti)
 

– valamint az Elfogadom és Elutasítom gombokat. 

  

Elfogadás esetén: 

 

– egy megerősítő ablakban jóváhagyhatod az ajánlatot,
 

– az összes többi ajánlat automatikusan elutasításra kerül,
 

– az ajánlattevő e-mail értesítést kap az elfogadásról és arról, mennyi ideje van megrendelni a terméket.

 

Ha nem történik megrendelés a határidőn belül, akkor a kártya státusza: “Ajánlat – Elmaradt megrendelés”. 

  

Ezt követően a termékoldalon ismét elérhetővé válik a vásárlók számára az ajánlattétel lehetősége. 

 

Elutasítás esetén: 

 

– az adott ajánlatsor szürkén jelenik meg, a gombok eltűnnek,
 

– az ajánlattevő e-mailben értesül az elutasításról,
 

– lehetőséged van egyszerre az összes ajánlatot is elutasítani.

 

Ha elfogadsz egy ajánlatot, az hirdetés oldalán inaktiválódik az „Ajánlatot teszek” gomb, így további ajánlat már nem érkezhet, de a termék teljes áron továbbra is megvásárolható. 

 

Mi történik a megrendelés után? 

 

Amint a vevő megrendeli a terméket az elfogadott áron, a rendelés a megszokott módon halad tovább. A hirdetés kártyáján továbbra is megjelenik a kialkudott ár, míg az ajánlattétel lehetősége megszűnik, a szállítási folyamat elindul. 

 

Ha ajánlatot teszel, figyelj rá, hogy időben megerősítsd a rendelést és mindig a rendeléseid menüpont alatt kövesd az ajánlatod állapotát. Az új rendszer segít abban, hogy mindkét fél számára korrekt és gördülékeny módon történjen a vásárlás – a határidők betartása azonban kulcsfontosságú. 

headset_mic Chat az ügyfélszolgálattal
close