Adathalászat

Az egyik legrégebbi és legjellemzőbb támadási módszer az adathalászat (data phishing). Ebben az esetben különböző kommunikációs csatornákon keresztül rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékleteket küld a címzettnek a támadó, próbálják kicsalni akár bankkártya, akár személyazonosító igazolványunk adatait.

Az alábbi pontokban összefoglaltuk, miről ismerhető fel egy adathalász megkeresés, valamint hogy mit teszünk ezek visszaszorítása és megszüntetése érdekében.

 

Miről ismerhető fel egy adathalász üzenet?

  • Azt állítja, hogy a terméket már megvásárolták.
  • Képet küld, ami úgy tűnik, mintha a Jófogás oldalát ábrázolná
  • Linket vagy QR kódot küld
  • E-mail címet vagy telefonszámot kér a megrendeléshez
  • A folyamat közben banki belépési és bankkártyaadatokat kér
  • Magyartalan, furcsa megfogalmazást használ
  • Jófogás logó szerepe a profilképben
  • Felhasználóneve  endszerüzenet látszatát kelti

 

Mit teszünk mi az adathalászat ellen?

  • Monitorozzuk, szűrjük az oldalon zajló üzenetváltásokat
  • Az adathalászatot végző fiókok tiltásra kerülnek
  • A rendszer biztonsági szabályait folyamatosan frissítjük
  • Több platformon is igyekszünk tájékoztatni felhasználóinkat
  • Szorosan együttműködünk a hatóságokkal

 

Mit tehetsz, hogy megelőzd a bajt?

  • Használd az üzenet jelentése opciót (webes böngészőben az üzenet melletti pontokra kattintva, alkalmazásban üzenet szövegét hosszan lenyomva)
  • Ne add meg banki belépési-, illetve bankkártya adataidat
  • Ne kattints a linkre, ne olvass be a QR kódot
  • Ne add meg e-mail címedet, telefonszámodat

 

Az üzeneteket könnyedén törölhető webes böngészőben. Üzenetváltásban a jobb szélen látható narancssárga nyílra kattintva megnyitható az Üzenet részletei menüpont, aminek legalján megtalálható a Beszélgetés törlése opció. Ezzel eltávolíthatod a kéretlen üzeneteket.

 

Ha bármilyen banki adatot megadott volna, javasoljuk hogy azonnal vegye fel a kapcsolatot bankjával és tőlük kérjen tanácsot valamint intézkedjen bankkártyája letiltásáról is, ha szükséges.

 

A Jófogás semmilyen az oldalunkon keresztüli szállítási módnál nem kéri el előre a bankkártya adatokat. A szállítás pontos folyamatáról itt olvashatsz. Javasoljuk még, hogy bármilyen visszaélést tapasztalsz, tegyél feljelentést a rendőrségen.

 

 

headset_mic Chat az ügyfélszolgálattal
close