Csomagkövetés – Mindent amit a státuszokról tudni érdemes

A Jófogás oldalán leadott megrendelések több státuszon keresztül haladnak, attól függően, hogy az Eladó és a Vevő milyen lépéseket tesznek. Az alábbiakban megismerheted, milyen státuszok fordulhatnak elő, és mit jelentenek ezek mindkét fél számára. 

  

Megrendelés – Elfogadásra vár 

 A vásárlás első lépése, amikor a Vevő leadja a rendelést egy hirdetésre. 

  

Vevőként: A rendelés elküldése után az eladó válaszára vársz. Ha 48 órán belül nem történik reakció, a rendelés automatikusan törlésre kerül, és a befizetett összeget visszatérítjük. 

 

Eladóként: Az új rendelésről értesítést kapsz és 48 órád lesz elfogadni vagy elutasítani. Ha nem reagálsz időben, a rendszer törli a rendelést. 

 

Fontos!

A megrendelésről csak e-mailben értesítünk. A Vevő részére nem kell megadnod az e-mail címed vagy más adatod ahhoz, hogy a termékedre rendelés érkezzen.

 

Elutasított rendelés 

Ha az Eladó nem kívánja teljesíteni a rendelést, lehetősége van elutasítani azt. 

  

Vevőként: Ha az Eladó elutasította a rendelést az online fizetett összeget automatikusan visszatérítjük. 

 

Eladóként: A rendelés elutasításával lezárul az ügylet, nincs további teendőd. 

  

  

Lejárt rendelés elfogadási idő 

Ha az Eladó nem reagál időben, a rendelés automatikusan lejár. 

  

Vevőként: Az eladó nem fogadta el a rendelést a megadott határidőn belül. A befizetett összeget visszakapod. 

 

Eladóként: A rendelés elfogadására rendelkezésre álló idő lejárt, így a rendszer törölte azt. 

 

A rendelést ezután már nem lehet visszaállítani, a megrendelést ismételten le kell adni.  

  

  

Csomagfeladásra várakozás 

A rendelés elfogadása után az eladónak fel kell adnia a csomagot. 

  

Vevőként: Az Eladónak 120 órája van átadni a csomagot a szállítónak. Ha ez nem történik meg időben, a rendelést töröljük, és visszatérítjük az összeget. 

 

Eladóként: A csomagot 120 órán belül kell feladnod a megjelölt csomagfeladási ponton. Ha nem történik meg a feladás, a rendelés törlésre kerül. 

  

  

Lejárt csomagfeladási határidő 

Ha az eladó nem adja fel időben a csomagot, a rendelés meghiúsul. 

  

Vevőként: A csomag nem került feladásra, így a rendelés törlésre kerül, és a pénzed visszautalásra kerül. 

 

Eladóként: A csomag nem lett időben átadva a szállítónak, így a rendelés érvénytelen. 

  

  

Csomag a szállítónál 

A csomag úton van a vevő felé. 

  

Vevőként: A csomag útját a csomagkövető kód segítségével követheted az adott szolgáltat oldalán. Érkezés után jelezd, hogy minden rendben van, és dokumentáld a kibontást az esetleges reklamációk megkönnyítése érdekében. 

 

Eladóként: A csomag szállítás alatt áll. Ha a vevő elégedett, a vételár jóváírásra kerül. Probléma esetén vedd fel a kapcsolatot a szállítóval. 

  

  

Szállítói hibából meghiúsult csomagszállítás 

Előfordulhat, hogy a csomag megsérül vagy elveszik a szállítás során. 

 

Vevőként: Ha csomag nem érkezett meg, vedd fel a kapcsolatot az adott szállító cég ügyfélszolgálatával. A szállításért az adott szállító partner felel. Ha sérülten érkezik meg a csomag, kicsomagolás előtt vetess fel kárjegyzőkönyvet a futárral. A vételárat visszatérítjük. 

 

Eladóként: A szállítás során a csomag nem jut el a Vevőhöz, illetve elveszettnek nyilvánítják, vedd fel a kapcsolatot a szállítóval a megoldás érdekében. 

  

  

Vevő nem vette át a csomagot 

Ha a Vevő nem veszi át a csomagot, az visszakerül az Eladóhoz. 

  

Vevőként: A csomag visszaszállításra kerül az eladónak. A visszaszállítás költségével csökkentett összeget visszautaljuk. 

 

Eladóként: A csomag visszakerül hozzád.   

  

 

Csomag kézbesítve 

A csomag megérkezett a Vevőhöz. 

  

Vevőként: Ha elégedett vagy, kattints a „Minden rendben” gombra, ezzel engedélyezed a vételár kiutalását. Ha problémád van, használd a „Panaszbejelentés” gombot. 

 

Eladóként: A csomag kézbesítése megtörtént. Ha a Vevő nem jelez problémát, a vételár jóváírásra kerül. 

  

  

Sikeres rendelés 

A tranzakció lezárult, mindkét fél elégedett. 

headset_mic Chat az ügyfélszolgálattal
close