Csomagkövetés – Mindent amit a státuszokról tudni érdemes
A Jófogás oldalán leadott megrendelések több státuszon keresztül haladnak, attól függően, hogy az Eladó és a Vevő milyen lépéseket tesznek. Az alábbiakban megismerheted, milyen státuszok fordulhatnak elő, és mit jelentenek ezek mindkét fél számára.
Megrendelés – Elfogadásra vár
A vásárlás első lépése, amikor a Vevő leadja a rendelést egy hirdetésre.
Vevőként: A rendelés elküldése után az eladó válaszára vársz. Ha 48 órán belül nem történik reakció, a rendelés automatikusan törlésre kerül, és a befizetett összeget visszatérítjük.
Eladóként: Az új rendelésről értesítést kapsz és 48 órád lesz elfogadni vagy elutasítani. Ha nem reagálsz időben, a rendszer törli a rendelést.
Fontos!
A megrendelésről csak e-mailben értesítünk. A Vevő részére nem kell megadnod az e-mail címed vagy más adatod ahhoz, hogy a termékedre rendelés érkezzen.
Elutasított rendelés
Ha az Eladó nem kívánja teljesíteni a rendelést, lehetősége van elutasítani azt.
Vevőként: Ha az Eladó elutasította a rendelést az online fizetett összeget automatikusan visszatérítjük.
Eladóként: A rendelés elutasításával lezárul az ügylet, nincs további teendőd.
Lejárt rendelés elfogadási idő
Ha az Eladó nem reagál időben, a rendelés automatikusan lejár.
Vevőként: Az eladó nem fogadta el a rendelést a megadott határidőn belül. A befizetett összeget visszakapod.
Eladóként: A rendelés elfogadására rendelkezésre álló idő lejárt, így a rendszer törölte azt.
A rendelést ezután már nem lehet visszaállítani, a megrendelést ismételten le kell adni.
Csomagfeladásra várakozás
A rendelés elfogadása után az eladónak fel kell adnia a csomagot.
Vevőként: Az Eladónak 120 órája van átadni a csomagot a szállítónak. Ha ez nem történik meg időben, a rendelést töröljük, és visszatérítjük az összeget.
Eladóként: A csomagot 120 órán belül kell feladnod a megjelölt csomagfeladási ponton. Ha nem történik meg a feladás, a rendelés törlésre kerül.
Lejárt csomagfeladási határidő
Ha az eladó nem adja fel időben a csomagot, a rendelés meghiúsul.
Vevőként: A csomag nem került feladásra, így a rendelés törlésre kerül, és a pénzed visszautalásra kerül.
Eladóként: A csomag nem lett időben átadva a szállítónak, így a rendelés érvénytelen.
Csomag a szállítónál
A csomag úton van a vevő felé.
Vevőként: A csomag útját a csomagkövető kód segítségével követheted az adott szolgáltat oldalán. Érkezés után jelezd, hogy minden rendben van, és dokumentáld a kibontást az esetleges reklamációk megkönnyítése érdekében.
Eladóként: A csomag szállítás alatt áll. Ha a vevő elégedett, a vételár jóváírásra kerül. Probléma esetén vedd fel a kapcsolatot a szállítóval.
Szállítói hibából meghiúsult csomagszállítás
Előfordulhat, hogy a csomag megsérül vagy elveszik a szállítás során.
Vevőként: Ha csomag nem érkezett meg, vedd fel a kapcsolatot az adott szállító cég ügyfélszolgálatával. A szállításért az adott szállító partner felel. Ha sérülten érkezik meg a csomag, kicsomagolás előtt vetess fel kárjegyzőkönyvet a futárral. A vételárat visszatérítjük.
Eladóként: A szállítás során a csomag nem jut el a Vevőhöz, illetve elveszettnek nyilvánítják, vedd fel a kapcsolatot a szállítóval a megoldás érdekében.
Vevő nem vette át a csomagot
Ha a Vevő nem veszi át a csomagot, az visszakerül az Eladóhoz.
Vevőként: A csomag visszaszállításra kerül az eladónak. A visszaszállítás költségével csökkentett összeget visszautaljuk.
Eladóként: A csomag visszakerül hozzád.
Csomag kézbesítve
A csomag megérkezett a Vevőhöz.
Vevőként: Ha elégedett vagy, kattints a „Minden rendben” gombra, ezzel engedélyezed a vételár kiutalását. Ha problémád van, használd a „Panaszbejelentés” gombot.
Eladóként: A csomag kézbesítése megtörtént. Ha a Vevő nem jelez problémát, a vételár jóváírásra kerül.
Sikeres rendelés
A tranzakció lezárult, mindkét fél elégedett.
Szerzői jogi védelem alatt álló oldal. A honlapon elhelyezett szöveges és képi anyagok, arculati és tartalmi elemek (pl. betűtípusok, gombok, linkek, ikonok, szöveg, kép, grafika, logo stb.) felhasználása, másolása, terjesztése, továbbítása - akár részben, vagy egészben - kizárólag a Jófogás előzetes, írásos beleegyezésével lehetséges.