A termék újra feltöltése
Ha egy termék sikeresen elkelt, de a szállítás és kifizetés folyamata valamilyen okból mégsem zárult le, érdemes tisztában lenni azzal, hogyan és mikor kerül sor a kifizetésre – illetve mikor nem és a terméket hogyan és mikor tudod feltölteni újra.
Mikor kapja meg az eladó a pénzét?
Az eladó csak akkor jut hozzá az eladott termék vételárához, ha:
– A vevő visszaigazolta, hogy átvette a terméket és nem jelzett problémát a megadott időn belül.
– Nem érkezett panasz a kézbesítést követő határidőn belül (azaz ha a vevő nem reagál és nem nyit vitát, akkor automatikusan kifizetésre kerül a vételár).
Ez azt jelenti, hogy a vételár nem azonnal kerül az eladóhoz, hanem a Jófogás rendszerében marad, amíg nem zárul le az adásvétel megbízható módon. A rendszer ezzel védi a vevőket a hibás, a hirdetésben leírtaknak nem megfelelő vagy meg sem érkező termékekkel szemben.
Mikor nem kapja meg az eladó a pénzét?
A vételár visszatartásra kerül és nem kerül kifizetésre az eladónak, ha:
– A vevő panaszt indít, például a termék sérült, nem felel meg a leírásnak vagy más problémát tapasztalt.
– A vevő visszaküldi a terméket és a panaszt a Jófogás jogosnak ítéli meg.
– A termék visszakerül a feladóhoz (pl. nem kereste, nem vette át, hibás cím) – ebben az esetben is meghiúsulhat a kifizetés.
Mi történik ilyenkor?
Ha az eladó nem kapja meg a pénzt, mert például a vevő panaszt tett, akkor az ügy egy panaszkezelési folyamaton megy keresztül. A Jófogás ügyfélszolgálata mérlegeli a bizonyítékokat (fotók, videók, üzenetváltások stb.) és az eredménytől függően vagy a vevő vagy az eladó kapja meg a vételárat. Ha a vevőnek visszatérítik a pénzt, a termék pedig visszakerül az eladóhoz, az eladó újra feltöltheti az eladni kívánt terméket a weboldalra.
Ebben az esetben ismét eldöntheted Eladóként, hogy szállítással megrendelhető legyen-e a terméked a felületen.
Mire figyelj Eladóként , ha újra feltöltöd a terméket?
– Ellenőrizd a termék állapotát!
– Frissítsd a leírást, ha szükséges – például ha előzőleg félreérthető volt a termékleírás.
Kommunikálj nyitottan a vevőkkel, hogy elkerülhetők legyenek az újabb félreértések.